חופשה משפחתית מושלמת בתאילנד - בית חב"ד תאילנד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חופשה משפחתית מושלמת בתאילנד

מה עוד אפשר לבקש בחופשה? חופים לבנים, מים בצבע תכלת וטבע פראי, לצד ערים מפותחות וקניונים ענקיים, תוסיפו לזה את העלויות הזולות יחסית, לא פלא שתאילנד היא יעד נבחר עבור תרמילאים מכל העולם וזוגות שמחפשים את החופש המושלם. אבל לא רק, גם משפחות הבינו שיש בתאילנד קסם, טבע וחופים מדהימים, מלונות מפוארים ומחירים מצחיקים, והנה תאילנד כבר לא ממש עולם שלישי. כן כן, משפחות עם ילדים, גדולים, קטנים ואפילו תינוקות.

נשמע קצת מורכב? ממש לא. זה אמנם לא הטיול של אחרי צבא שבו ארזתם תיק ויצאתם לדרך, בכל זאת, טיול עם ילדים הוא קצת יותר מורכב ודורש היערכות מראש. אבל ליקטנו עבורכם עצות וטיפים מניסיוננו רב השנים בתאילנד ומהכרותנו העמוקה עם המקום כדי לייעל ולהקל עליכם בתכנון החופשה המשפחתית המושלמת.

בואו נימנע מאי נעימויות – ויזה לתאילנד​

מטיילים ישראלים יכולים להיכנס לתאילנד מבלי לקבל אשרת שהייה עד לתקופה של 30 יום בלבד, שהייה לתקופה ארוכה יותר תצריך מכם להוציא ויזה דרך שגרירות תאילנד בישראל הנמצאת בהרצליה. אם בכל זאת לא דאגתם לכך לפני הטיסה, ניתן להאריך את תוקף הויזה בעוד 30 יום במשרדי ההגירה בתאילנד בעלות של 1,900 באט. למדריך המלא בנושא ויזה לתאילנד לחצו כאן.

טיסות – בשביל הילדים​

מלבד המחירים, טיסות הן לא פשוטות עבור ילדים, שעות ארוכות, זמנים הפוכים, שהייה מרובה בחלל סגור, לכן, יש לקחת בחשבון משתנים כמו עצירות ביניים, מקום נחיתה וזמני נחיתה.

במידת האפשר, נסו להימנע מעצירת ביניים שיכולה להיות מעיקה כשמדובר בטיול משפחתי עם ילדים קטנים, נסו לנחות בשעה שבה הילדים רגילים ללכת לישון כדי שיוכלו לצבור כוח ליום המחרת ולהימנע מג'טלג, ומניסיוננו, כדאי להתחיל את הטיול בצפון, במקומות יותר רגועים עם יותר טבע ורק לקראת הסיום להגיע לבנגקוק ולערים, גם בשל הצפיפות הרבה שיכולה להבהיל במעט את הילדים וגם בשל הקניות איתם תצטרכו להיסחב משך כל הטיול, על כך נפרט בהמשך.

תנו לישון בשקט​

תאילנד הקסומה מציעה מגוון אפשרויות לינה לכל כיס, החל ממלונות פאר ועד הוסטלים. ישנם כמה כללי אצבע לכל משפחה שחשוב לדבוק בהם רגע לפני שאתם ממריאים מהארץ לתאילנד האקזוטית:

  1. מחיר – המחירים בתאילנד משתנים מאזור לאזור. בצפון תאילנד תמצאו מלונות זולים יותר מאשר בדרום, מה גם שהלינה בבנגקוק יחסית זולה. חשוב לבדוק רגע לפני הטיסה את התקציב שלכם ובהתאם לבחור את המלונות.
  2. מיקום ונגישות – מצאתם מלון במחיר מציאה? בדקו היטב את מיקומו ואת דרכי הגישה אליו, בדרך כלל ככל שמלון זול יותר, או שהוא מרוחק ממרכזה של העיר או שהוא פחות טוב, בין אם אתם רוצים להיות במרכז העניינים ובין אם אתם רוצים את השקט שלכם לשבועות הקרובים, שימו לב לכך. במידה והאופציה השנייה יותר מדברת אליכם, חשוב מאוד לקחת מלון שיהיה נגיש מבחינת התחבורה- מוניות או תחבורה ציבורית. במידה ואתם משפחה שומרת כשרות חשוב מאוד לקחת מלון שקרוב לבתי חב"ד על מנת שתוכלו לרדת מהמלון ותוך כמה דקות להגיע אלינו לאכול ארוחה כשרה וטעימה. לרשימת המלונות שקרובים לבתי חב"ד הקליקו כאן: https://www.chabadthailand.co.il/
  3. המלצות ודיס המלצות – כלל זה מתייחס בעיקר לדרום תאילנד ולאיים. אם בישראל אנחנו רגילים לבחור מלון לפי מספר הכוכבים שלו, בתאילנד זה קצת שונה. הרבה מלונות מעידים על עצמם שהם 4-5 כוכבים כאשר בפועל מדובר בחתול בשק. לכן חשוב מאוד לבדוק את ההמלצות ודיס ההמלצות על אותו המלון שאתם מעוניינים ולבחון האם הוא מומלץ בקרב הישראלים.
  4. הזמנה מראש – מה לעשות שאנחנו כבר לא מוצ'ילרים שיכולים להגיע ליעד ופשוט לחפש מלון? כאשר מגיעים עם משפחה ישנה מורכבות בכמות החדרים ובסוג החדרים שמתאימים לכמות השוהים במלון. נניח תרצו חדר משפחתי עם דלת שמחברת ביניכם לבין הילדים, אלו חדרים שלרוב מוזמנים מראש ומוגבלים בכל מלון. לכן חשוב מאוד להזמין מראש חדרים ולא לחכות לדקה ה-90.

קום והתהלך בתאילנד

תאילנד ענקית ומלאה בכל טוב, יש אינספור מקומות לראות ולבקר בהם אבל הזמן קצר והמשפחה מרובה (טפו טפו), לכן נתמקד במקומות היותר מתויירים שמתאימים למשפחות כמובן, ונפרט על האטרקציות והפעילויות בכל אזור.

מצפון תיפתח הטובה – צ'יאנג מאי

מרבית המטיילים ובעיקרן משפחות עם ילדים מעדיפות להתחיל את החופשה בצפון. חבל ארץ טרופי מדהים ביופיו, טבע במלוא מובן המילה, ג'ונגלים וצמחייה ירוקה, כפרים וחיות בר מספקים חוויה משפחתית בלתי נשכחת.

המוקד המרכזי בצפון הוא העיר צ'יאנג מאי, בה תוכלו למצוא מקומות לינה, טיולים ואטרקציות לכל המשפחה, וכמובן בית חב"ד.

טראקים וטיולי ג'יפים בצ'יאנג מאי

טיולי ג'יפים בצ'יאנג נחשבים לטיול הנרכש ביותר מאחר והוא מרכז לכם בשלושה עד חמישה ימים את כל המקומות החשובים, התיירותיים והיפים ביותר.

ישנן 2 חברות מובילות שמרבית הישראלים סוגרים דרכם את טיולי הג'יפים – הטנא והרד בריק. הטיול ברובו יכלול סיור במשולש הזהב (הנקודה שמחברת בין תאילנד, בורמה ולאוס) ביקור בצ'אנג ראי, סיור בשבט ארוכות הצוואר. לעיתים גם יקחו אתכם לבקר בעיירה הקסומה שנקראת "פאי" כשלוש שעות נסיעה מצ'אנג מאי. עלות הטיול תכלול את הכניסה לאטרקציות, לינה, נסיעה בג'יפ ומדריך צמוד.

אומגות מהטובות בעולם

אי שם במעמקי הג'ונגלים, כחצי שעה נסיעה מצ'אנג ממוקמת לך אחת החברות הטובות ביותר בעולם לאומגות. החברה נקראת Flight of the Gibbon ומספקת לכם חוויה בלתי נשכחת של אקסטרים לכל המשפחה. החברה מספקת 18 תחנות על העצים שניתן לעבור ביניהן באמצעות גלישה באומגה, תוך צפייה בנוף המרהיב והטרופי שיש לצפון תאילנד להציע. מדובר באטרקציה לכל המשפחה! שימו לב – מדובר בחברה בסטנדרטים בינלאומיים והיא עומדת בתקני הבטיחות מחמירים ובינלאומיים.

לפרטים נוספים הקליקו: https://bit.ly/2z7V8An

ספארי הלילה של צ'אנג מאי

הידעתם שכאשר אתם הולכים לישון בלילה ישנן חיות שמתעוררות לחיים? בדיוק בגלל הוקם ספארי לילה שמיועד לאותן החיות שבמהלך היום צוברות מנמנמות להן ובערב פעילות ביותר. הספארי משתרע על שטח של כ-200 דונם, ממוקם לא הרחק ממרכז העיר ונפתח בשעה 18:00.

הספארי מציע 3 מסלולים שונים – מסלול רגלי ו-2 מסלולים ממונעים על קרוניות רכבת פתוחה. חכו זה לא עוד לא הכול! לאחר שתסיימו להסתובב תגיעו למזרקות בשעה 21:00 ותוכלו לצפות במופע אור קולי שמתקיים ממש במרכז האגם עם הרבה מוזיקה ותאורה מרהיבה! נוכל לראות בספארי גורי נמרים ונמרים בוגרים, תוכי, טיגרסים, פומה, קופים, אריות, דובים, קרנפים, בת יענה, צבועים, זברות, תנינים ועוד זנים רבים נוספים של בעלי חיים.

מומלץ לרכוש כרטיס כניסה מראש באתר האינטרנט: http://www.chiangmainightsafari.com

ביקור בחוות הפילים פטרה (Patara)

הפיל בתאילנד הוא סמל סטטוס לתיירות בתאילנד, לכסף, לקרקס. תאילנד מציעה מגוון רחב של קרקסים ועוד כל מיני "אטרקציות" כאלו ואחרות שמשלבות רכיבה על פילים ובעיקר שימוש בחיה המתוקה הזאת. בשנים האחרונות קמות יותר ויותר חוות פילים שמטרתן בראש ובראשונה להכיר בעובדה שמדובר בחייה שאסור לנצל אותה. כזו היא חוות הפילים פטרה שממוקמת כ-45 דק' נסיעה מצ'אנג מאי בכפר האנג דונג. מטרתה העיקרית של החווה היא להציל פילים מקרקסים, לדאוג לרווחה שלהם, להתייחס אליהם בצורה הומנית ולהעניק להם סביבת חיים הולמת.

אז מה כולל יום בחוות פטרה? סקירה קצרה על ההיסטוריה של הפילים בתאילנד, דרכי התקשורת עם הפיל, האכלת פילים בפירות, רכיבה על הפיל בצורה הטבעית – על גבו, רחיצת פילים עם מברשת, הפילים יתיזו עליכם מים באמצעות החדק ובעיקר תיחשפו לחייה מדהימה שרק רוצה לחיות בדיוק כמונו בשלווה ובהרמוניה עם הטבע.

הכסף שתשלמו עבור כרטיס הכניסה לחווה ישמש כתרומה לבית החולים לפילים ולהמשך הצלת פילים והשבתם למקומם הטבעי.

לפרטים נוספים הקליקו: https://www.pataraelephantfarm.com/

היכונו מדרימים – פוקט

מצ'אנג מאי רוב המטיילים ממשיכים לפוקט, האי הגדול והפופולרי ביותר בתאילנד. מדובר לא רק באי ענק אלא באי מרהיב ביופיו, בחופים הלבנים והשקטים, האטרקציות ופארקי המים. יש לאי הזה כל כך הרבה מה להציע לכם ולמשפחתכם.

פיסת גן עדן בתאילנד – שמורת הטבע קאו סוק KHAO SOK

שמורת קאו סוק נחשבת לאחת משמורות הטבע המרהיבות והקסומות בתאילנד ונמצאת רק כ-3 דקות נסיעה צפונית מפוקט. מטיילים שביקרו שם ממליצים להגיע לילה קודם ולישון באחד המלונות בכניסה לשמורה בכדי להרגיש ולחוות מהי לינה בג'ונגל.

השמורה מציעה מגוון מסלולים שכוללים אטרקציות שונות כמו שיט בקאנו, ביקור באגם צ'או לאן, לינה בבתים הצפים, טיולי פילים, סיורים מודרכים בתוך יער גשם בין העתיקים בעולם, מערת נטיפים, שיט ברפסודה, מפלים מדהימים, עשרות זנים של יונקים כמו קופים, גיבונים, פילים ועוד.

לפרטים נוספים הקליקו: https://www.khaosok.com/

פארק המים "ספלאש ג'ונגל" Splash Jungle Waterpark – מגילאי 4 ומעלה

מדובר בפארק מים מהנועזים והגדולים בתאילנד. הפארק ממוקם בצפון פוקט ומכיל עשרות מגלשות מכל מיני סוגים ולכל מיני גילאים, בריכות מסאז', נהר עם אבובים, בריכת גלים, בריכות לילדים, הפעלות לילדים. לא כדאי לכם להחמיץ את המגלשות הנועזות בעולם!

התשלום כולל כניסה למתחם ולוקרים לאחסון החפצים בחינם. לכל אלו שדואגים שהילדים יהיו רעבים בצהריים – הפארק דואג לכם ומציע מסעדה ובית קפה בתוך המתחם.

לפרטים נוספים הקליקו: https://splashjungle.com/

סקי מים ב – Wake Park – מגילאי 8 ומעלה

כ-6 ק"מ מחוף פטונג בפוקט ממוקם לו אגם קסום שמציע לכם לעשות סקי, בצורה קצת אחרת. במים. כן, כן סקי מים. מדובר באטרקציה רטובה ומהנה לכל המשפחה שכוללת סקי ברחבי האגם, מכשולים בהתאם לדרגות הקושי. האטרקציה מותאמת לדרגת הקושי של המשתתף – למתחילים ישנה אופציה לגלוש בשכיבה ועד לדרגות קושי מתקדמות עם מכשולים מאתגרים ואקסטרימיים יותר.

לפרטים נוספים הקליקו: http://www.phuketwakepark.com/

הלאה – לקוסמוי

קוסמוי שוכנת בצידה המזרחי של תאילנד, במפרץ הגולף של תאילנד. כל מה שדמיינתם, חלמתם, ראיתם בתמונות של חברים מתרחש בקוסמוי – החופים הלבנים, עצי הקוקוס, שייק אננס ושוניות אלמוגים עוצרות נשימה. בקוסמוי ישנם מספר חופים כאשר כל חוף מותאם לאופי הטיול – חוף למאי וחוף צ'אוונג הם המוכרים ביותר.

 

טיול 42 האיים

טיול ל-42 האיים זכה לתשבוחות רבות ברחבי העולם וממשיך להוציא מידי יום עשרות מטיילים וגם אתם יכולים לטעום מהחוויה הטרופית הזאת. מדובר בטיול יום על סירה שבמהלכו תעשו שנורקלינג, תבקרו בשונית אלמוגים צלולה שתאפשר לכם לראות את כל חיות הים הצבעוניות, תדרכו בחופים לבנים, ותבקרו באיים כל כך יפים שלא תדעו איך לתעד את כל הטוב הזה. כל 42 האיים הללו אינם מיושבים ומשתייכים לשמורת טבע ימית שנקראת National Marine Park Ang Thong. במהלך הסיור תעצרו ב-5 איים שונים.

Moon Walk? No!

Sea Walk? Yes!

הליכה על קרקעית הים

חולמים לצעוד על הירח? תחשבו שוב. האטרקציה הבאה זוכה להמלצות וביקורות חיוביות בכל רחבי העולם. ולא, לא מדובר על הליכה על הירח, אבל גם מדובר על הליכה במים, ולא סתם במים אלא בקרקעית הים. מדובר בסירה קטנה שמכילה מספר מצומצם של אנשים שתיקח אתכם למפרץ האי קו-טאן. במפרץ המדריך יחלק אתכם לקבוצות קטנות עוד יותר, תלבשו מסכות מרובעות שמטרתן להעניק לכם חמצן ותרדו לקרקעית הים בעומק של 6 מטרים בליווי של המדריך ,ממש תוכלו לצעוד בקרקעית, להאכיל דגים, להצטלם ובעיקר ליהנות מהחיים מתחת למים שלא תאמינו שקיימים. אז עזבו אתכם משנורקלים או צלילות, עכשיו זה פשוט וקל לצלול בתאילנד, בצורה קצת אחרת.

לפרטים נוספים הקליקו: https://bit.ly/2AvSuq1

עפים בקוסמוי ב – EasyFly

הילד שלכם חולם לעוף? או שאולי הוא בכלל חולם על צניחה חופשית? האטרקציה הבאה תאפשר לו לעוף על החלום שלו. קבלו את EasyFly – מנהרת רוח עם מאווררים שמוציאים אוויר אנכי כלפי מעלה במהירות של 200 קמ"ש. העוצמה הזאת תאפשר לכם ולילדים שלכם לעוף באוויר בתוך חליפות מיוחדות. איך? המדריך ילמד אתכם כל מיני טכניקות שיאפשרו לכם לרחף במנהרה, לעשות סלטות ובעיקר להבין איך זה מרגיש לעוף.

לפרטים נוספים, הקליקו: https://bit.ly/2yGYA5A

בדרך הביתה – עוצרים בבנגקוק

שנייה לפני שאתם ממריאים הביתה מומלץ לעצור בבנגקוק. תיירים רבים תופסים אותה כתחנת מעבר לא סימפטית, אך האמת היא שזה בדיוק ההפך. בנגקוק היא עיר שוקקת חיים, תרבויות, שווקים, מלונות, פארקים, מוזיאונים, ומה לא? הכול! יש בבנגקוק הכול.

לשוט בין דוכנים – השוק הצף

לא רחוק מבנגקוק, כ-100 ק"מ, במחוז ראטצ'בורי, נמצא השוק הצף. מדובר בשוק מרהיב ביופיו ויש לו קטע מיוחד – הדוכנים בשוק הם למעשה סירות קאנו שעליהן יושבים הסוחרים עם כובע קש ענק! ואנחנו למעשה מסיירים או רגלית או בשייט סביב אותן הסירות. בין הדוכנים תוכלו למצוא פירות טרופים אקזוטיים, ירקות ומגוון מזכרות.

החיים מתחת לקניון – אקווריום “עולם המים”

הילד שלכם חולם על כרישים? רוצה לראות אותם מקרוב, אבל מקרוב מאוד? קבלו את Sea Life Bangkok Ocean World. מדובר באקווריום הגדול ביותר במזרח אסיה הממוקם במרכז בנגקוק בקניון המותגים סיאם פראגון ומכיל עשרות אם לא מאות זני דגים – החל מכרישים, תמנונים, צבי ים, דגי חרב ועוד.

קניות רבותי, קניות – MBK וסיאם פראגון

MBK זה הקניון המדובר ביותר בבנגקוק שמותאם למשפחות, ממוזג, חנויות עודפים, דוכנים, מזכרות, מוצרי טיפוח, חליפות ועוד, והכול במחירים מחירים זולים במקום שכיף לטייל בו, כדאי ממש להגיע.

סיאם פראגון – הינו מרכז קניות מפואר ארכיטקטוני. הקניון ממוקם כפחות מק"מ מה-MBK (אפשר ללכת ברגל) ומציע מגוון רחב של חנויות מותגים מפוארות, כ-15 אולמות קולנוע עם המסכים הגדולים ביותר באסיה ומצפה תת ימי. הקניון נחשב למרכזה של בנגקוק מאחר ורכבת ה-sky train מצטלבת בדיוק בקניון.

מוכנים או לא – תאילנד מחכה לכם

והנה, ב-10 דקות תפרתם לעצמכם טיול משפחתי חוויתי באחד היעדים האקזוטיים והמבוקשים בעולם. מצד אחד שקטה ושלווה, מצד שני סוחפת ומלאת אנדרנלין, זה היופי של תאילנד ומה שהופך אותה ליעד מושלם עבור כל אחד מסוגי המטיילים.

חופשות זה כמובן כיף, אבל כולם יודעים, ובמיוחד מי שטייל בעולם, שאין כמו בבית, לכן, מידי ערב שבת אנחנו עורכים בכל אחד מבתי חב"ד בתאילנד סעודת שבת למאות המטיילים; האווירה, השירים, האוכל, האיחוד של כל הישראלים בשולחן אחד, הן חוויה בלתי נשכחת וממש כדאי לכם להגיע – לחצו כאן להרשמה לסעודת שבת.

כמו כן, בכל אחד מבתי חב"ד תוכלו למצוא מסעדות מצוינות עם תפריט ישראלי עשיר, אוכל ברמה גבוהה וטעם שמזכיר את הבית בכל ביס – למידע נוסף ותפריטים לחצו כאן.

הכי חשוב, שיהיה לכם טיול מהנה!

טיפים ומאמרים שעשויים לענין אתכם

פורים בציאנג מאי

טקסט קצר עבור הרב טקסט קצר עבור הרבטקסט קצר עבור הרבטקסט קצר עבור הרבטקסט קצר עבור הרבטקסט קצר עבור הרבטקסט קצר עבור הרב יום שני

הסיפור של אורן

איש את רעהו יעזורו.. ולאחיו יאמר חזק   שמש, ים, בילויים, חופש, טבע, עיר. אלה מקצת האסוציאציות שצצות במחשבה ראשונה על תאילנד. אבל כמי שחי

הסדנה ששינתה את חיי

איש את רעהו יעזורו.. ולאחיו יאמר חזק   מספר לירז זעירא ידיד של בית חב"ד בנגקוק: הייתי בן 23 כשיצאתי לטייל במזרח במשך כשנה וחצי