סיוון רהב מאיר מסכמת "ליל הסדר הגדול בעולם" - בית חב"ד תאילנד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיוון רהב מאיר מסכמת "ליל הסדר הגדול בעולם"

בית חבד

שבוע טוב! הנה מחשבה אחת שאקח איתי בחזרה לארץ.(מתוך תכנית הבוקר של יואב לימור וגלית גוטמן)בית חבד בנגקוק תאילנד

تم النشر بواسطة ‏סיון רהב מאיר – Sivan Rahav Meir‏ في السبت، ٢٧ أبريل ٢٠١٩

בוקר טוב מתאילנד. אז מה ראיתי פה, בליל הסדר הגדול בעולם?

ראיתי 2,500 יהודים שונים ורחוקים מאוד זה מזה, שיודעים שבכל שנה באמצע ניסן הדבר הכי חשוב זה פשוט לשבת לשולחן הסדר.

פגשתי רופאת משפחה מאוסטרליה שחזרה כאן בתאילנד בתשובה לפני הרבה שנים ובאה עכשיו עם בעלה והילדים כדי להראות להם איך ואיפה הכול התחיל.

פגשתי את רועי ומוריה סלומון שהגיעו לפה לירח דבש, אבל רועי כמתנדב זק"א שמע על הפיגוע הנורא בסרי לנקה והמתין שיקפיצו אותו (ואותה) לשם.

פגשתי את שליח חב"ד באי קוסמוי בתאילנד, הרב מנדי גולדשמידט, שניהל את הפקת הענק הזו. בשעה אחת עשרה בלילה, אחרי ליל הסדר הגדול בעולם, התחיל את ליל הסדר המאוחר בעולם: הוא חזר עם משפחתו לבית חב"ד והתחיל שם מההתחלה את ליל הסדר שלהם, כי בעצם הם עוד לא עשו קידוש.

פגשתי את עשרות הבחורים הצעירים שהגיעו מניו יורק ומישראל כדי להתנדב פה בין השולחנות הרבים ולעזור לאנשים עם השאלות הכי קטנות ("אפשר עוד חסה?") ועד לשאלות הכי גדולות ("למה בעצם אוכלים הלילה חסה?"). גם הם התחילו את ליל הסדר שלהם רק אחרי שעתיים-שלוש על הרגליים.

ובמוצאי החג קיבלתי תזכורת לכך שעם כל הכבוד לתאילנד, זה סיפור עולמי: השליחה שרה גולדשמידט התעדכנה איך היה החג אצל כל האחים שלה, כל אחד במקום שליחותו: מנדי באיסטנבול, אליעזר בגרמניה, לאה וחני בפלורידה, שמוליק ברוסיה, קיילה בכפר ויתקין ואסתי באוקראינה.

מועדים לשמחה!

 

(בתמונה: תמונת רחפן של מתחם האוהלים בו נערך הסדר הגדול בעולם)

טיפים ומאמרים שעשויים לענין אתכם

שבת בבית הרפואה

שבת היא מלזעוק – ורפואה קרובה לבוא אם היו שואלים אתכם על איזה חלק בחופשה הבאה שלכם לתאילנד הייתם מוותרים, כנראה שרובכם הייתם עונים "על

טיסת השבת​

באחת הנסיעות שלי לארץ, מספר הרב יוסף חיים קאנטור, רבה הראשי של תאילנד טסתי עם הרב נחמיה וילהלם מנהל בית חב"ד בבנגקוק. ישבנו במחלקת תיירים וניגשה

מלונות בפוקט

מלונות בקרבת בית חב"ד פוקט iCheck inn Chill מרחק הליכה מבית חב"ד: דקה אחת לפרטים ETK מרחק הליכה מבית חב"ד: 2 דקות הליכה לפרטים Zenseana